Stress verminderen

Ons dagelijks leven kan ontzettend stressvol zijn en dat zorgt er voor dat we diverse klachten kunnen krijgen. Om deze klachten te voorkomen, hebben wij een paar tips voor jullie op een rijtje gezet.

1. Gebruik to-do lijstjes
Maak een to-do lijstje van de dingen die je vandaag wil gaan doen. Als je aan het einde van de dag wat kunt afstrepen, kun je genieten van een voldaan gevoel. Niet gelukt om de hele lijst af te strepen? No stress! Morgen weer een dag.

2. Bereid je voor op morgen.
Neem aan het eind van elke dag even 10 minuten om je voor te bereiden op de volgende dag. Leg bijvoorbeeld vast je kleding klaar en maak alvast je lunch. Indien je er behoefte aan hebt: bel leuke collega’s/vrienden om alvast een afspraak te maken.

3. Geniet van de kleine dingen.
Ja: wie het kleine niet eert, is het grote niet weert. Dus geniet van kleine dingen. Ga even lekker onderuit zitten terwijl je een overheerlijke bak koffie drinkt. Let af en toe wat meer op details.

4. Beweeg regelmatig.
Regelmatig bewegen zorgt ervoor dat je stress vermindert. Even je hoofd leegmaken en niet meer aan alle dagelijkse dingen denken. Reden dus om tijd te maken voor het Curves Circuit!
Geen tijd voor Curves? Een korte wandeling helpt ook!

5. Lachen!
Lachen zorgt ervoor dat je lichaam endorfine aan maakt: goed voor je stemming én je immuunsysteem. Daarbij nemen je stresshormonen (cortisol en epinefrine) af als je lacht. Dus: keep on smiling!

6. Even ademhalen.
Paniek? Neem een paar minuten de tijd om even lekker in te ademen en rustig uit te ademen. Net zo lang tot je weer rustig wordt! Maar ook gewoon voor tussendoor: even lekker genieten van het moment!

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!