Virus

Yes, we gaan richting de lente. 20 maart is het namelijk alweer zover. Inmiddels is het ’s avonds ook alweer wat langer licht en komt de zon ’s ochtends eerder op. Fijn! Nu de dagen langer worden en het we weer richting het mooie weer gaan, kunnen we de auto weer vaker laten staan. Fiets here we come! En wat dacht je van wandelen? Wandelen heeft vele voordelen. Benieuwd?

Altijd mogelijk
Wandelen kan eigenlijk altijd en overal. Of je nou gewoon thuis bent, aan het werk of op vakantie. Je hebt er geen speciale uitrusting voor nodig. Wandel eropuit. Haal een frisse neus en kom in beweging.

Calorie verbranding
Wandelen verbrand, net als elke andere vorm van beweging, calorieën. Wandel je met een stevig tempo, dan loop je ongeveer 6 kilometer per uur. Bij dit tempo verbrand je gemiddeld tussen de 5 en 8 calorieën per minuut afhankelijk van je gewicht en lengte. Wandel je 45 minuten, dan verbrand je dus al snel ongeveer 280 calorieën.

Prachtige omgeving
Een mooie omgeving maakt bewegen nog vele malen makkelijker. Aangezien wandelen vrijwel altijd en overal kunt wordt een wandeling nooit saai. Geniet van je omgeving. Zoek mooie plekjes op en kom tot rust!

Gezondheidsvoordelen op een rij
Wist je dat wandelen veel positieve invloeden op je gezondheid heeft?

  1. Door wandelen verlaag je het risico op diabetes met ongeveer 60%;
  2. Wandelen heeft een positieve invloed op de conditie van je hart- en bloedvaten;
  3. Het is goed voor spieren en botten. Vaak wandelen zorgt namelijk voor sterk kraakbeen, sterke botten en sterke spieren!
  4. Ook verbetert wandelen je geheugen. Door alle prikkels die je hersenen moet verwerken tijdens de wandeling blijven je hersenen actief;
  5. Wandelen heeft een positief effect op je humeur. Door de beweging en de mooie dingen die je tegen komt maakt je lichaam gelukshormoon aan want perfect is wanneer je even niet lekker in je vel zit.

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!