Wees lief voor jezelf

Alle drukte zorgt er nog wel eens voor dat we ons zelf vergeten. Niet vreemd dus dat stress tegenwoordig een veel gehoorde klacht is. Een vakantie zou op zo’n moment helpen, maar helaas is dat lang niet zomaar mogelijk. Wel is het belangrijk om met regelmaat even aan jezelf te denken. Even lief te zijn voor jezelf zodat je de kans krijgt om op te laden!

Social media schoonmaak
Ons huis, onze auto en nog meer… We maken het allemaal met regelmaat schoon! Maar heb je wel eens gedacht aan een social media schoonmaak? Verwijder negativiteit uit je leven. Plaatst iemand uit jouw vriendenlijst alleen maar negatieve berichten op social media? Het is oké om hen te ontvolgen of ontvrienden. Vooral wanneer dat jou meer rust en minder negatieve energie geeft!

Durf te vragen
Hulp accepteren van anderen kan moeilijk zijn. Nog moeilijker is het vragen om hulp wanneer het nodig is. Natuurlijk is het ontzettend sterk wanneer je alles zelf wil oplossen, maar dat hoeft niet! Het is niet verkeerd om aan te geven als je ergens niet uit komt of wanneer je een extra paar handen kunt gebruiken. Samen sta je sterk! Samen los je dingen vaak net wat sneller op. En hoe eerder iets is opgelost, hoe meer tijd er overblijft voor leuke dingen!

Huisdieren zijn de beste knuffelaars
Wist je dat het knuffelen en aaien van huisdieren een ontspannen werking heeft op ons lichaam? Door een huisdier te aaien maakt je lichaam minder cortisol aan (stresshormoon) en wordt de aanmaak van endorfine gestimuleerd. Heb je zelf geen huisdier? Wellicht dat je langs kunt bij een vriend of vriendin met een huisdier!

Laat je creativiteit de vrije loop
Creatief bezig zijn creëert ook een moment voor jezelf. En nee, het is daarbij niet nodig dat je een geweldige kunstenaar bent. Gewoon lekker bezig zijn, bijvoorbeeld met schilderen, tekenen of kleuren zorgt ervoor dat je het analytische deel van je hersenen uitschakelt. Her resultaat hiervan is een heerlijk ontspannen gedachten!

Een andere route
Elke dag hetzelfde riedeltje. Je staat op, ontbijt, gaat naar werk, komt weer thuis, kookt en gaat uiteindelijk weer slapen. Breng er eens wat verandering in! En nee, dit hoeven geen grote veranderingen te zijn. Iets kleins als het nemen van een andere route naar je werk is vaak al genoeg. Je hersenen krijgen op die manier andere prikkels binnen om te verwerken waardoor je wellicht op nieuwe ideeën komt!

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!

Bron: Womens Health