Ochtendritueel

Al die tips over mediteren en mindfulness zijn natuurlijk hartstikke leuk en interessant. Maar soms wil je ook iets wat snel is of eenvoudig toe te passen in combinatie met je werk of andere dagelijkse bezigheden. Ook een ochtendritueel past hier prima bij. Want zonder dat je uren hoeft uit te trekken voor je naar werk moet pas je ze uit dit artikel zonder enige moeite toe. Perfect dus voor drukke mensen!

Een goede voorbereiding
Heb je nogal een drukke ochtend voor de boeg, bereid je dan zo goed mogelijk voor. Maak je ontbijt bijvoorbeeld de avond ervoor alvast of zet alle spullen voor zover mogelijk klaar zodat je zo min mogelijk tijd kwijt bent aan het maken van je ontbijt. Leg daarnaast alvast je outfit klaar en pak je tas in. Zo houd je in de ochtend wat extra tijd over. Niet om te snoozen… Maar om net iets relaxter de dag van start te laten gaan.

Tijd voor jezelf
Ontbijten, jezelf opmaken een artikel lezen… Een ochtendritueel hoeft geen uren te duren om effectief te zijn. Even een momentje voor jezelf, al is het alleen het drinken van een kopje koffie of thee terwijl je uit het raam staart.

Vijf minuten
Vijf minuten is genoeg voor een effectieve meditatie in de ochtend. Dit kan op de wc, onder de douche of op een andere fijne plek in jouw huis. Let op je ademhaling en focus op je lichaam. Houd je aandacht erbij!

Iets langer zonder telefoon
Je telefoon heb je pas nodig wanneer je dag echt is begonnen. De appjes, social media en mails kunnen dus echt nog wel even wachten. Start eerst rustig de dag voor je naar je telefoon grijpt. Vind je dat lastig? Laat dan je telefoon gewoon iets langer op vliegtuigmodus staan. Zo kom je minder snel in de verleiding toch aan de gang te gaan met je telefoon.

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!

Bron: Women’s Health