Thuis sporten

Wij van Curves snappen het wel. Iedereen heeft het wel eens druk. Als je dan het Curves Circuit écht niet kunt redden maar wel aan je beweging wil komen is de oplossing simpel: Thuis sporten! Zie hier wat tips van Curves voor een thuis work-out.

1. Touwtjespringen
Met touwtjespringen verband je zo 0,14 calorieën per kilo per minuut. Snel berekend: weeg je 85 kilo en spring je 10 minuten touwtje, dan verbrand je al snel 119 calorieën.

2. Traplopen
Heb je een trap, gebruik hem! Loop een aantal keer sneller de trap op dan anders en probeer dit een paar keer per week te doen.

3. Sporten met de kleine
Heb je een kleintje van jezelf of van jouw zoon of dochter rondlopen? Betrek hem of haar bij het thuis sporten. Door hem of haar regelmatig even op te tillen, samen rondjes te lopen door het huis en er zo nu en dan achteraan te rennen kom je binnen no-time aan de benodigde beweging!

4. Dans!
Dansen is niet alleen heerlijk, het is ook een ontzettend goede workout! Je gebruikt tijdens het dansen enorm veel verschillende spieren en je wordt er ook nog eens vrolijk van ook. Hup, favoriete muziek op en gaan!

5. Honden
Een hond is jouw vriend door dik en dun, zelfs wanneer het aankomt op bewegen. Loop, wanneer je met de hond wandelt, een blokje om. Zodat jij wat extra beweging krijgt en de hond nog wat langer mag wandelen☺.

Bron