Zoetigheid

December staat voor de deur… En dat betekent eindeloos veel verleidingen. Een maand vol feestjes, gezelligheid en lekker eten. Hoe je verleidingen de baas blijft en wat invloed heeft op de behoefte aan zoetigheid? Wij zetten het op een rij! En met deze handige tips lukt het je dit jaar sowieso om zoetigheid de baas te blijven!

Kruiden in plaats van suikers
Met grote regelmaat wordt er in gerechten gebruik gemaakt van suiker, honing of een andere vorm van zoetigheid om een gerecht op smaak te brengen. Maar dit kan ook anders! Bijvoorbeeld met kaneel, komijn, kardemom, gember, pompoenkruiden etc. Kruiden zijn daarnaast goed voor je lichaam. Zo staat gember bekend om de ontstekingsremmende werking en ondersteunt kaneel een stabiele bloedglucosespiegel.

Een goede nachtrust…
Slaap je ‘s nachts niet goed of niet voldoende… dan is de kans groot dat je overdag begint te snaaien naar zoetigheid voor een snelle boost aan energie. Zorg daarom dat je ook in december op tijd naar bed gaat wanneer dat kan. Daarnaast zijn er verschillende manieren om je nachtrust positief te beïnvloeden. Hoe lees je hier!

Kies voor puur
Ga je voor chocolade, kies dan voor puur. Niet iedereen vindt pure chocolade even lekker. En ja, het is ook even wennen! Het is minder zoet, maar ook minder slecht! Ben je eenmaal gewend aan de smaak van pure chocolade dan wil je niets anders meer.

Vermijd zoete light-producten
Veel weten het al: light-producten zijn lang niet altijd goed voor je. Ondanks dat er minder suiker in deze producten zit zijn deze producten voorzien van kunstmatige zoetstoffen. Een voorbeeld hiervan is Xylitol. Kunstmatige zoetstoffen kunnen er echter voor zorgen dat je meer trek in zoetigheid krijgt. Probeer deze producten daarom daar waar mogelijk te vermijden.

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!

Bron: Energieke Vrouwen Academie