Meer energie

Veel vrouwen vertrouwen op een kop koffie in de ochtend, maar wij pakken het anders aan. Zo krijg je op een natuurlijke manier meer energie.

1. Niet snoozen
De snooze-knop is heel verleidelijk, maar deze extra minuutjes laten je achteraf beroerder voelen. Het is beter om direct uit bed te gaan als de wekker gaat.

2. Kom direct in beweging
Als je wakker bent, kom dan direct in beweging. Zo laat je, je lichaam weten dat de dag is begonnen. Je bloedcirculatie komt dan namelijk weer op gang en daarmee jij ook!

3. Daglicht
Daglicht is de manier van moeder natuur om meer energie te krijgen. Zorg er voor dat je iedere dag minimaal 15 minuten daglicht ziet. Zo maakt je lichaam meer vitamine D aan en krijg je dus meer energie. Ga bijvoorbeeld in de pauze even een luchtje scheppen buiten.

4. Voeg kokosolie toe aan je dieet
Kokosolie zit vol triglyceriden en dit is een snelle energiebron voor je lichaam. Je lichaam kan het sneller inzetten dan koffie.

5. Neem een ontbijt vol proteïnen
Door proteïnen kunnen je hersencellen beter functioneren en het geeft meer energie. Ook voorkomt een goed ontbijt een humeur-verpestende eetbui later op de dag.

6. Houd het licht ’s avonds
Zwaar tafelen kort voordat je naar bed gaat, is niet goed voor je nachtrust. Je kunt zelfs een food hangover krijgen. Heb je ’s avonds nog honger? Houd het dan bij een lichte snack van maximaal 150 calorieën.

7. Drink voldoende water
Te weinig vocht betekent een minder fit gevoel.

8. Slaap genoeg
Een slaaptekort heb je zo te pakken. Probeer eens een week lang 45 minuten eerder naar bed te gaan. Dan heb je zo 4 uur extra slaap waar je lichaam weer kan opbouwen voor meer energie overdag!

Bron: Women’s Health