Meer water drinken

Afhankelijk van je lengte en gewicht is het belangrijk dat je zo’n 2 à 3 liter vocht per dag binnen krijgt. Dat is niet altijd even makkelijk en daarom gaan wij jou daarbij helpen.

1. Zorg dat je een doel hebt.
Misschien drink je al een enorme hoeveelheid water, of misschien drink je het bijna niet. Reken uit hoeveel je op dit moment per dag binnen krijgt en hoeveel je binnen zou moeten krijgen.
Maak vervolgens een plan: begin bijvoorbeeld met 5 glazen water per dag en bouw dat langzaam op naar negen glazen.

2. Koop een waterfles, die je absoluut wel gaat gebruiken!
Zorg dat het een goede is en niet eentje die je na 2x gebruiken in de container kunt gooien. Spendeer er geld aan, zorg dat hij leuk is om naar te kijken. Maar het belangrijkste: dat je er fijn uit kunt drinken!

3. Gebruik een app.
Er zijn apps waarmee je kunt bijhouden hoeveel water jij al hebt gedronken én hoeveel je zou moeten drinken. Daily Water of Water Alert zijn twee voorbeelden (en ze zijn gratis☺).

Leuke tip: Ga je naar het buitenland? Check met de app Water Advisor of het drinkwater in het land van bestemming veilig is.

4. Combineer je water met fruit, groente of kruiden.
Als je alleen water niet lekker vindt om te drinken kun je er wat smaak aan toe voegen door er bijvoorbeeld fruit of kruiden bij in te doen. Denk bijvoorbeeld aan citroen, munt, lavendel, sinaasappel of komkommer. Of combineer om het nóg lekkerder te maken.

5. Eten op waterbasis.
Geen zin om te drinken? Dan kun je altijd nog producten eten waar veel water in zit, zoals bijvoorbeeld komkommer of watermeloen.

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!