De boog; yoga

Elke vrouw heeft wel eens last van menstruatiepijn. De een meer dan de ander. Feit blijft; leuk is het niet! En ondanks dat lichaamsbeweging tijdens dit maandelijkse ‘feestje’ niet direct klinkt als een goed idee is het toch echt het proberen waard! Wist je dat yoga bijvoorbeeld onwijs goed kan helpen wanneer je buikpijn hebt?

De boog is de goudentip!
Yoga is perfect voor ontspanning, maar ook wanneer je last hebt van menstruatiepijn! De yogapositie ‘De Boog’ wordt genoemd als DE ultieme tip. Dat is het proberen waard toch?!

  1. Ga om te beginnen plat op je buik op de grond liggen. Duw de bovenkant van je voeten tegen de grond, strek je armen achter je en vouw je handen in elkaar. Kom met je borst en hoofd omhoog.
  2. Laat je handen los en buig je knieën zodat je je enkels stevig vast kunt pakken. Adem in terwijl je met je borst naar voren en omhoog beweegt. Dit doe je door je voeten omhoog te duwen.
  3. Houd deze positie vast en let erop dat je knieën op heupbreedte zijn. Kijk gedurende de oefening naar voren of naar de grond voor je.
  4. Haal 5 tot 10 keer adem. Laat hierbij de adem vanuit je borst bewegen richting je buik. Laat na de ademhalingen je enkels los en ga tijdens het uitademen weer plat op je buik liggen.

Yoga voor verschillende doeleinden
Je kunt yoga voor veel verschillende doeleinden gebruiken. Zo helpt yoga ontspannen, je bewust worden van je lichaam en spieren versterken. Maar wist je dat er ook yoga oefeningen zijn die een positieve invloed hebben op een opgeblazen gevoel? En wat dacht je van yoga tegen rimpels?!

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen, interessante tips tijdens deze periode en leuke home workouts? Like de Curves Holland Facebook pagina.

Bron: Womens Health