Krachttraining voor vrouwen

Krachttraining is niet alleen voor mannen interessant… Ook voor vrouwen draagt het bij aan een fit en sterk lichaam. En nee, je hoeft niet bang te zijn dat je in no-time verandert in een bodybuilder. Door krachttraining op de juiste manier toe te passen in jouw workout word je toch echt slanker!

Verkeerde training
Vaak wanneer iemand wil afvallen wordt er intensief gestart met cardio. Cardio is super voor je conditie, maar je krijgt er niet direct het lichaam van dat veel vrouwen voor ogen hebben.

Cardio verbetert je conditie. Ook verbrand je er wel wat vet mee, maar juist die spiermassa is belangrijk bij het verbranden van vet. Spieren verbranden namelijk niet alleen vet tijdens de workout. Ook na de workout gaat de verbranding door, onder andere doordat je spieren moeten herstellen en zij daar energie voor nodig hebben.

Bodybuilder look
Het lichaam van een vrouw is nou eenmaal anders gebouwd dan dat van een man. Vrouwen zijn over het algemeen dan ook niet instaat om supergroot en gespierd te worden. Dit wordt veroorzaakt door de vrouwelijke hormonen.

Krachttraining zorgt er wel voor dat je als vrouw sterke, fitte en functionele spieren ontwikkelt. Door juist krachttraining te combineren met cardio werk je niet alleen aan een goede conditie, maar ook zeker aan een mooi, strak en sterk lichaam.

10x redenen voor krachttraining
De voordelen van krachttraining voor vrouwen zijn zeker de moeite waard.

  1. Meer spieren betekent meer vet verlies.
  2. Een grotere spiermassa verhoogt de stofwisseling en daarmee de vetverbranding.
  3. Dagelijkse activiteiten worden makkelijker (je bent sterker!).
  4. Je botten worden sterker.
  5. De kans op diabetes wordt kleiner.
  6. De kans op hartkwalen wordt minder.
  7. Rugpijn en de kans op artritis wordt minder.
  8. De kans op blessures wordt kleiner.
  9. Krachttraining heeft een positieve invloed op je mentale gezondheid
  10. Je lichaam ziet er strakker en daarmee slanker uit.

Nog een ander bijkomend voordeel; Je bent nooit te oud om te starten met krachttraining! Belangrijk is dat je het rustig opbouwt. De Curves workout is hier perfect voor. Drie keer per week werk je gedurende 30 minuten aan je gezondheid en je lichaam. Natuurlijk met de juiste begeleiding van jouw Curves Coach.

Op de hoogte blijven van de ontwikkelingen, interessante tips tijdens deze periode en leuke home workouts? Like de Curves Holland Facebook pagina.