's ochtends sporten, 's avonds sporten

Wist je dat je ’s ochtends mogelijk meer discipline hebt dan ’s avonds? Hierdoor is het makkelijker om jezelf in de ochtend ertoe te zetten om te gaan sporten.Ook heb je in de ochtend meer energie waardoor je meer uit je work-out kunt halen. Check hier de rest van de voordelen van sporten in de morgen.

1. Drukte
Niet iedereen heeft zin om in de ochtend te gaan sporten. Vaak is het bij Curves in de ochtend ook rustiger dan in de avond.

2. Vetverbranding
Wanneer je de dag start met sporten geef je je vetverbranding een boost.

3. Focussen
Sporten maakt je hoofd leeg en daardoor kun jij je beter focussen op de dingen die je de rest van de dag nog moet doen. Ook is de kans dat je wordt afgeleid veel kleiner in de ochtend dan in de avond.

4. Energie
Ben je ’s avonds vaak vermoeid? Door ’s ochtends te gaan sporten houd je meer energie over voor de rest van de dag. Ook houd je de avond vrij voor andere leuke activiteiten.

5. Thuis sporten
In de ochtend nog even geen behoefte om naar de sportschool te gaan? Start de dag met een work-out gewoon thuis!

6. Voldaan gevoel
Sporten geeft een voldaan gevoel. Doordat je iets productiefs hebt gedaan voel jij je direct goed. Sporten levert namelijk niet alleen lichamelijk resultaat, maar ook psygisch!

7. Cafeïne
Alles behalve een ochtendmens? Neem een verse kop koffie om de dag mee te beginnen. Door de boost aan energie die je krijgt van koffie houd je het sporten ook langer vol.

8. Eten
Ontbijten voor het sporten heeft invloed op de keuzes die je door de dag heen maakt als het aankomt op eten. Zo blijf je in de middag makkelijker van de ongezonde snacks af.

9. Uiterlijk
Na een flinke work-out is het haast wel noodzakelijk om je na afloop te gaan wassen. Zo ben je heerlijk fris en klaar voor de rest van de dag!

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!