Ontspannen

Dat we ons ontspannen voelen is niet altijd vanzelfsprekend. Geen tijd voor jezelf, drukte op werk, drukte in je sociale leven, andere dingen die nog langs komen. Je moet het maar allemaal doen. Hoe moeilijk het ook is, probeer wél tijd voor jezelf te plannen en zo ontspan momentjes te creëren. Zo kun je er daarna weer tegen aan!

Tip 1: Luister naar een rustig nummer
Het schijnt dat het nummer Weightless van Marconi Union het meest ontspannende lied ter wereld is. Maar misschien heb jij wel een nummer waarvan je weet dat je rustig wordt? Zet hem op en luister aandachtig. Je hersengolven en hartritme passen zich aan aan het ritme en ontspanning gegarandeerd!

Tip 2: Kijk een grappige film
Van lachen wordt je gelukkig, dat wisten we al. Maar het zorgt er ook voor dat je ontspant. Mensen die lachen hebben meer cortisol in hun lichaam en dat is iets wat bevordelijk is voor een ontspannen mind!

Tip 3: Probeer yoga
Met yoga controleer je je ademhaling en breng je je lichaam in houdingen die je spieren ontspannen. Dit bestrijd vermoeidheid, depressie en angst. Wat ook bevordelijk is voor ontspanning!

Tip 4: Eet chocolade
Misschien is dit wel de leukste tip! Eet wat chocolade, bij voorkeur donkere, en de vrolijke, ontspannende stoffen in je hersenen komen vrij. Ook wel beta-endorfinen.

Tip 5: Neem een borrel
Nog zo’n leuke tip. Drink natuurlijk niet te veel, dan slaap je juist minder goed! Maar het is wel degelijk zo dat een klein borreltje ervoor zorgt dat je stressniveau omlaag gaat.

Tip 6: Negeer je telefoon
Volgens een onderzoek raken mensen ontzettend in de stress van het constant checken van hun telefoon. Voor werkgerelateerde zaken is het natuurlijk onmisbaar, maar heb je even tijd om je daarvan los te maken? Doe dat dan ook en check niet ook nog alles als je thuis bent. Leg je telefoon even weg en ontspan!

Heb jij nog ontspan-tips? Laat het ons weten!

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!

Bron: Intermediar