Fit als mama

Huishouden, carrière en je gezin. Wanneer je lekker in je vel zit is dit prima te combineren. Toch horen wij nog wel eens dat moeders zo nu en dan energie te kort komen. Vooral wanneer je net moeder bent geworden is vermoeidheid niet vreemd. Toch wordt er vaak niet gedacht aan de invloed van voeding op energie. En wat dacht je van beweging? Wanneer jij je gezond en fit voelt is dit niet alleen fijn voor jezelf. Ook op de rest van het gezin zal dit invloed hebben. Hoe je dit aanpakt? Wij zetten de tips voor je op een rij!

Lichaamsbeweging is een must
Het klinkt misschien wat tegenstrijdig… Gaan bewegen wanneer je al moe bent. Toch kan beweging enorm helpen tegen vermoeidheid. Tijdens het sporten maak je namelijk het stofje endorfine aan. Dit zorgt ervoor dat het stresshormoon in je lichaam vermindert en je jezelf een stuk vrolijker voelt.

Ook verbetert door sporten natuurlijk de conditie. Een betere conditie zorgt ervoor dat je energieniveau met sprongen vooruitgaat.

De invloed van voeding
De juiste voedingsstoffen zorgen voor meer energie. Echter; door alle drukte kan het er nog wel eens bij in schieten om gezond te eten. Vaak wordt in die situaties al snel gegrepen naar ongezonde alternatieven. Toch hoeft dat niet…

Plan voor jezelf per dag drie momenten in voor het eten. Denk hierbij vooral aan de groente die je binnen krijgt. Ben je niet zo’n goede groente eter? Je kunt deze ook verwerken in een pastasaus, een soep of een smoothie!

Voldoende slaap
Makkelijker gezegd dan gedaan… Maar bij vermoeidheid is voldoende tijd voor jezelf en slaap belangrijk. Ligt je kindje lekker te slapen? Neem dan ook even de tijd voor jezelf om een boek te lezen of iets te doen waar je van tot rust komt. Behoefte aan een dutje? Het huishouden kan echt wel een keertje even wachten. Geniet vooral van je powernap en ga in de avond bijtijds naar bed.

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!

Bron: House of Flou