Feestdagen in beweging

De feestdagen komen eraan. Veel gezelligheid met familie en vrienden in combinatie met lekker eten. Vreemd is het dan ook niet dat veel van ons tijdens de feestdagen wat aankomen. En nee, dat willen voorkomen betekent niet dat je niet mag genieten tijdens de feestdagen. Wel kun je ervoor zorgen dat je op een eenvoudige manier tijdens de feestdagen in beweging blijft!

Speel spelletjes
Voor hen die van spelletjes houden is dit de ultieme manier om in beweging te komen. Zet de Wii of een ander soort spelcomputer aan waarop je spellen kunt spelen waarbij je in beweging komt. Bijvoorbeeld dansen, skiën, tennissen en meer! Ben je met veel personen? Zet dan een ‘competitie’ op waarbij verschillende onderdelen over de dag verspreid worden.

Winterse wandeling
De populairste manier van bewegen tijdens de kerstdagen is wandelen. Wandelen kan vrijwel altijd en overal! En het fijne is dat iedereen mee kan doen. Neem je visite mee en laat ze de mooiste plekjes van je woonplaats zien.

Zit je vol van het kerstdiner? Ook dan is wandelen top. Je verbrand direct wat energie en raakt het volle gevoel kwijt. Daarnaast is kerstversiering op zijn best wanneer het donker is. Geniet van de mooie versieringen en de vele lampjes!

Yoga tegen een opgeblazen gevoel
Last van een opgeblazen gevoel na het eten? Wist je dat yoga de oplossing kan zijn!? Vorig jaar zetten we een aantal eenvoudige oefeningen op een rij. Perfect voor na het eten om van het opgeblazen gevoel af te komen en direct even in beweging te zijn. Je vindt de oefeningen hier!

Dans en heb plezier
Eten en muziek brengt mensen samen. Ook wanneer beide elkaar opvolgen! Zet na het kerstdiner een muziekje aan en maak een dansje in de woonkamer. Ergens heen gaan om te dansen kan natuurlijk ook! Wist je dat je in een uurtje dansen minimaal 300 calorieën verbrand?

Meer interessante tips en weetjes over gezondheid, sporten en voeding? Like de Curves Holland Facebook pagina!

Bron: Gezondheidsnet