Vanessa in Veghel: op zoek naar leads!
Vanessa Wolvers is de nieuwste franchisenemer van Curves! Binnenkort opent zij haar eigen Curves Club in Veghel. Tijdens deze leuke en spannende periode volgen we haar op de voet en geeft zij ons een kijkje in haar Curves keuken.
De laatste weken voor de opening draait bij Curves alles om het bekend maken van de nieuwe Curves Club en ervoor zorgen dat er vanaf dag 1 zoveel mogelijk mensen binnen komen lopen en zich natuurlijk inschrijven! Een belangrijk onderdeel hiervan is het verzamelen van leads; potentiële leden. Voor veel eigenaren is dit de leukste en spannendste periode. Want wat is er leuker dan mensen benaderen en informeren over je passie? Wij vragen Vanessa hoe zij dit heeft aangepakt.
De laatste weken staan volledig in het teken van naamsbekendheid en potentiële leden vinden. Een onderdeel waar veel tijd en energie in gaan zitten. Wat heb je gedaan om Curves in Veghel bekend te maken?
Net nadat ik mijn pand huurde, ben ik kennis gaan maken met de winkeliers in de buurt. Ik ben gaan vertellen wie ik ben en waar ik vandaan kom en dat ik Curves; een fitnesscentrum speciaal voor vrouwen wil gaan starten in het pand. Rondom de club zitten veel verschillende winkels en allemaal zijn ze positief nieuwsgierig naar het concept. Alle hulp werd geboden, van toilet mogelijkheden tot kopjes koffie en ook de mogelijkheid om al publiciteit te maken in hun winkels middels leadboxen en posters op de ruit. Nadat we al even aan het verbouwen waren, heb ik grote posters met” Curves binnenkort in Veghel” op de ruiten van het pand geplakt.
Mijn club zit onder een appartementencomplex met 100 woningen. Op de vergadering van eigenaren, die al snel volgde nadat ik het pand huurde, ben ik mezelf gaan voorstellen en heb de bewoners uitgelegd wat Curves is. Leuke opmerkingen en zelfs al aanmeldingen kwamen hieruit.
Je hebt dus voldoende activiteiten kunnen bedenken! Wat was je grootste succes bij het verzamelen van leads?
Het leukste event wat we hadden om naamsbekendheid te krijgen was op Moederdag een stand op de markt. Met ballonnen en een paarse tent trokken we veel aandacht en door het mooie weer kwam alles nog mooier over! Ook leuk was het rondlopen op de donderdagochtend markt. Daar werd me duidelijk dat de advertenties die in het lokale krantje stonden goed gelezen worden.
Een grote advertentie en redactioneel stuk met foto zorgde voor nog meer bekendheid. Vanaf dat moment kwamen er op de gekste momenten van de dag mailtjes binnen van vrouwen die zich aan wilden melden. Dat gaf me een trots gevoel!
Dat lijkt mij niet meer dan terecht! Wat viel je op bij het verzamelen van leads?
De mensen die we spraken waren oprecht geïnteresseerd. Misschien kwam dat omdat iedere keer met passie mijn verhaal verteld werd. Leuk is het als je mensen kunt enthousiasmeren.
Wat vond je het leukste aan het verzamelen van leads?
Het leukste vind ik dat ik het niet alleen hoef te doen. De winkeliers in de buurt, de vrouwen die zich al ingeschreven hebben en ook mijn team: iedereen maakt veel reclame en er wordt volop gedeeld en geliked op Facebook! Dat is gewoon in een woord fantastisch!
We zitten in de laatste week voor jouw officiële opening. Wil je nog wat delen met de lezers?
Ik wil alvast iedereen bedanken voor de positieve reclame! Ik kijk ernaar uit jullie volgende week te ontmoeten in mijn eigen Curves club!