Het belang van een sterke merkidentiteit binnen Curves
Voor een franchiseketen is een sterke merkidentiteit van groot belang. Het is namelijk het fundament waaraan franchisenemers en klanten het merk herkennen en waarderen. Om die reden zijn er bij Curves bijvoorbeeld richtlijnen voor de inrichting van de Curves Club, en worden de materialen van acties voor je klaargezet. Dit beperkt jou als ondernemer niet, maar draagt wel bij aan de boodschap, het vertrouwen en de bekendheid van jouw Curves Club.
Herkenbaarheid en consistentie
Wanneer de uitstraling van een merk uniform is zorgt dit voor herkenbaarheid onder de doelgroep. Het maakt in dat geval niet uit op welke locatie de vestiging zich bevindt. Onderdelen van de merkidentiteit die bijdragen aan de herkenbaarheid zijn het Curves logo en de paarse Curves kleur. Samen bouwen we aan het vertrouwen en de loyaliteit onder onze leden.
Onderscheidend vermogen
Naast dat onder andere de paarse Curves kleur zorgt voor herkenbaarheid, draagt een sterke merkidentiteit ook bij aan de unieke waarden en onze missie. Curves focust zich sterk op haar doelgroep, waardoor wij ons onderscheiden van andere fitnessketens. Onze doelgroep en de interesse in een gezonde levensstijl blijven groeien, waardoor de toekomst dan ook open en vol kansen ligt.
Samen sterker
Onze merkidentiteit vormt een leidraad voor onze franchisenemers en hun medewerkers. Het vormt een referentiekader voor communicatie, service en bedrijfsvoering. Dit draagt bij aan de versterking van de motivatie, niet alleen onder onze medewerkers, maar ook bij de Curves leden! Onze leden weten wat ze van ons kunnen en mogen verwachten en dat maken wij met z’n alle waar!
Kortom
Door samen eenheid uit te stralen weten onze (potentiële) leden wat ze van ons mogen verwachten. Dit vormt de basis van langdurig succes en groei.
Ben jij even enthousiast over Curves als wij? Meld je dan aan voor meer informatie!
Bron: Frankwatching