6 tips om eiwitten toe te passen in je dieet

Eiwitten kun je overal terug vinden: In bijvoorbeeld energierepen, shakes, cornflakes of brood.

Eiwitten zijn langzame brandstoffen, en dat zorgt ervoor dat het langer duurt om ze te verteren, dat zorgt ervoor dat je langer het gevoel hebt dat je vol zit. Eiwitten helpen het lichaam ook om te groeien en spieren te behouden.

Maar weet je wel hoeveel eiwitten je nodig hebt en hoe je eiwitten het best in je dieet toepast? Wij van Curves hebben zes handige tips op een rijtje gezet.

1.Focus  op het noodzakelijke
Het is beter om complete eiwitbronnen binnen te krijgen. Deze bevatten alle negen aminozuren die een mens nodig heeft. Goede voorbeelden van complete eiwitbronnen zijn zuivel, mager vlees of quinoa.

2.Wees consistent
Het is beter om eiwitten verdeeld over de dag te eten in plaats van in één keer een grote hoeveelheid tijdens bijvoorbeeld het avondeten. Dat vind je lichaam fijner.

3.Lees etiketten
Lees de etiketten op de producten die je koopt. Ook op die van je ‘verse’ eiwitbronnen. Als de ingrediëntenlijst op je verse eiwitbron nog andere woorden bevat naast de werkelijke bron ga dan even op zoek naar een ander merk. Pas ook op voor extra toevoegingen zoals kunstmatige kleurstoffen, glucose-fructose, mononatriumglutamaat (MSG) of nitraten.

4.Dierlijke eiwitten zijn het makkelijkst
Dierlijke eiwitten worden door je lichaam het makkelijkste opgenomen. Zo geeft 20 gram eiwitten van een ei je meer energie dan dezelfde hoeveelheid van plantaardige eiwitten, denk daarbij aan bijvoorbeeld granen. Dat wil niet zeggen dat je geen plantaardige eiwitten meer moet consumeren.

5.Bijzondere eiwitbronnen
Bijzondere eiwitbronnen: iedereen kent natuurlijk wel eiwitbronnen als rundvlees, kip, vis of granen. Naast deze basis eiwitbronnen zijn er nog veel meer gezonde, goede eiwitbronnen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld gedroogde bonen, erwten, tofu, quinoa, noten of griekse yoghurt. Zo zorg je voor een beetje (lekkere) afwisseling!

6.Eiwitten helpen vet verbranden
Eiwitten zijn thermogeen. Dat betekent dat er een kleine calorieverbranding ontstaat tijdens het verteren. Eiwitten kunnen je dus helpen met het verbranden van vet!

KOM WEER IN HET RITME BIJ CURVES!


Ook weer terug in je ritme komen tijdens het Curves Concours? Meld je aan en kom één week GRATIS sporten bij de Curves vestiging bij jou in de buurt.

Aanmelden

Tips & Tricks
van Curves

Tip 4: Ga bewegen

Lees verder

Lees nu:
Top 5 tips

Onderkin? Weg ermee!

We hebben allemaal wel eens geroepen: “Oh nee! Weg die foto, daar heb ik een onderkin!”. Vanaf nu is dat niet meer nodig, want wij hebben dé oplossing!

Lees verder

3x Waarom groene thee zo gezond is!

Groene thee is gezond. Dat horen we heel vaak, maar waarom eigenlijk? Lees hier waarom we het allemaal moeten drinken:

Lees verder

7 Tips voor de juiste sportBH

Sporten is behoorlijk belastend voor je borsten. Wist je dat bij joggen je borsten iedere stap 9 centimeter bewegen? Als je dus een kilometer loopt, bewegen ze maar liefst 84 meter!

Lees verder

5 Gezonde manieren om je dag goed te starten

Lijken je dagen altijd chaotisch te beginnen?

Lees verder

6 Tips om eiwitten toe te passen in je dieet

Eiwitten kun je overal terug vinden: In bijvoorbeeld energierepen, shakes, cornflakes of brood.

Lees verder

Wil je up-to-date blijven over dit soort acties?

Volg ons op:
Facebook

Volg ons