Curves Nieuwsbrief

Meer dan 14.000 inschrijvers!

Schrijf je nu in!

Club locator

Vind een club bij jou in de buurt

Curves

Vitaler, gezonder en krachtiger in slechts 30 minuten.

Met Curves gaat het lukken!

Vind jouw Curves Club!

@Odet

Curves kleding bij @Odet

De Curves shop voor elke vrouw.

Shop nu

Curves Youtube

Curves kanaal

Vitaler, gezonder en krachtiger? Bekijk Curves op YouTube.

Alle video's

Circuit Demo

Curves Circuit Demo

Ontdek het Curves circuit in deze interactieve demo

Lees meer

Eiwitten kun je overal terug vinden: In bijvoorbeeld energierepen, shakes, cornflakes of brood.

Eiwitten zijn langzame brandstoffen, en dat zorgt ervoor dat het langer duurt om ze te verteren, dat zorgt ervoor dat je langer het gevoel hebt dat je vol zit. Eiwitten helpen het lichaam ook om te groeien en spieren te behouden.

Maar weet je wel hoeveel eiwitten je nodig hebt en hoe je eiwitten het best in je dieet toepast? Wij van Curves hebben zes handige tips op een rijtje gezet.

1.Focus  op het noodzakelijke
Het is beter om complete eiwitbronnen binnen te krijgen. Deze bevatten alle negen aminozuren die een mens nodig heeft. Goede voorbeelden van complete eiwitbronnen zijn zuivel, mager vlees of quinoa.

2.Wees consistent
Het is beter om eiwitten verdeeld over de dag te eten in plaats van in één keer een grote hoeveelheid tijdens bijvoorbeeld het avondeten. Dat vind je lichaam fijner.

3.Lees etiketten
Lees de etiketten op de producten die je koopt. Ook op die van je ‘verse’ eiwitbronnen. Als de ingrediëntenlijst op je verse eiwitbron nog andere woorden bevat naast de werkelijke bron ga dan even op zoek naar een ander merk. Pas ook op voor extra toevoegingen zoals kunstmatige kleurstoffen, glucose-fructose, mononatriumglutamaat (MSG) of nitraten.

4.Dierlijke eiwitten zijn het makkelijkst
Dierlijke eiwitten worden door je lichaam het makkelijkste opgenomen. Zo geeft 20 gram eiwitten van een ei je meer energie dan dezelfde hoeveelheid van plantaardige eiwitten, denk daarbij aan bijvoorbeeld granen. Dat wil niet zeggen dat je geen plantaardige eiwitten meer moet consumeren.

5.Bijzondere eiwitbronnen
Bijzondere eiwitbronnen: iedereen kent natuurlijk wel eiwitbronnen als rundvlees, kip, vis of granen. Naast deze basis eiwitbronnen zijn er nog veel meer gezonde, goede eiwitbronnen. Denk daarbij aan bijvoorbeeld gedroogde bonen, erwten, tofu, quinoa, noten of griekse yoghurt. Zo zorg je voor een beetje (lekkere) afwisseling!

6.Eiwitten helpen vet verbranden
Eiwitten zijn thermogeen. Dat betekent dat er een kleine calorieverbranding ontstaat tijdens het verteren. Eiwitten kunnen je dus helpen met het verbranden van vet!

Hoe werkt het?

Curves is een uniek 30 minuten fitness concept, speciaal ontwikkeld voor vrouwen.

Ontdek de unieke training Lees de succesverhalen

Enthousiast geworden?

Neem dan contact op met één van onze locaties om zo snel mogelijk te beginnen.

Word lid van Curves Inschrijven voor de nieuwsbrief

Social media